GÜNCEL YAZI
recent

GÜLLER DİYARI ISPARTA VE EĞİRDİR GEZİ

En yaşanabilir iller sıralamasında birinci sırada yer alan güller diyarı Isparta...
ısparta hükümet meydanı
Isparta Hümükmet Meydanı, Ulu Camii
Türkiye İstatistik Kurumu(TÜİK) tarafından en yaşanabilir iller sıralamasında birinci sırada yer alan güller diyarı Isparta'ya, Antalya görevi dönüşünde kısada olsa bir gezi düzenlemek için bir kaç saatim var.

Araçtan çarşı merkezinde iniyorum. Cuma namazı vakti yaklaşıyor. Ulu Camii'ye doğru etrafı seyrederek yavaş yavaş ilerliyorum.

Isparta Kutlubey (Ulu) Camii
Kutlubey (Ulu) Camii
Anadolu'da Selçuklu döneminden kalan klasik camilerden bir farkını göremedim. Ulu Cami adını I. Murad döneminde yaşamış yararlıklar göstermiş Osmanlı komutanı olan Kutlubey’den almış.
Cuma namazı çıkışında Ulu Camii'nin hemen yanında ki Hükümet Konağının önünden yürüyorum.
Hemen meydanda Firdevs Bey Bedesten, Kapalı Çarşısını görüyorum ve içine giriyorum.

Firdevs Bey Bedesten, Kapalı Çarşısı
Firdevs Bey Bedesten Çarşısı

Mimar Sinan Camiine gelir sağlamak için Isparta Valisi Firdevs Bey tarafından 1561 yılında yaptırılmış. Kapalı çarşı düzgün kesilmiş kövke taşlarıyla yapılmış. Kuzey güney doğrultusunda uzanır ve her iki yönden birer girişi var.  Ahşap çatılı çarşı içindeki dükkanlardan ıspartaya özgü gül motifli hediyelik eşyalar satın alabilirsiniz.

Çarşıda biraz turladıktan sonra bir arkadaşımdan Bediüzzaman Said Nursi'nin evinin yakınlarda olduğunu öğreniyorum. Said Nursi'nin evi nerede diye internette araştırıken Said-i Nursi'nin Isparta'da uzun yıllar kaldığı evi 1 günde 20 bin kişinin ziyaret ettiği haberiyle karşılaşıyorum.

Bediüzzaman Said Nursi'nin Isparta'da ki Evi

Bediüzzaman Said Nursinin odası
Bediüzzaman Said Nursi'nin Evi
Ulu Camii'nin arkasındaki cadde boyu yürüyor sağa dönüyorum. Yüz metre sonra solda Said Nursi Hazretlerinin evini buluyorum. Kapıyı çalıyorum,tesadüf ki Nevşehirli Fatih kardeşim karşılıyor. Nevşehirli hemşerim odaları dolaştırırken bir yandan da Bediüzzaman Said Nursi'nin bu evde yaşadığı dönemi anlatıyor. Fitnat Güngör'e ait evde Bediüzzaman Hazretleri 7 yıl kiracı olarak kalmış. Odaları dolaştıktan sonra garaja doğru iniyoruz. Said Nursi hazretlerinin aracını görüyorum. O dönemde bu araçtan sadece Isparta Alay komutanında ve Said Nursi hazretlerinde olduğu için, Said Nursi Hazretleri araçla çarşıdan geçerken herkes selama dururmuş.

Isparta Eğirdir Gölü
Said Nursi Hazretlerinin Evi'ni ziyaret ettikten sonra Eğirdir'e hareket ediyoruz.
Mutlu Abimin dağcı komando eğitimi aldığı askeri eğitim kampının yanından geçiyoruz. Eğirdir Gölü kenarında yavaş yavaş ilerliyoruz. Eğirdir gölü geniş su yatağıyla bana deniz izlenimi veriyor. Yemyeşil doğası ve gölüyle tam yaşanacak bir şehir Eğirdir. Eğirdir'de göl kenarında birkaç fotoğraf çektikten sonra şehirden ayrılıyoruz...