GÜNCEL YAZI
recent

KRAL KILIÇLARI ve PULBİT ROCK ŞEHRİ STAVANGER

Norveç’in küçük krallıklarının birleşerek tek krallık altına toplanmasının simgesi Sverd i fjell ismini taşıyan bu heykeller, Stavanger şehrinin biraz dışında Harfsfjord da kıyı kenarında bulunuyor. Gezidokya Gezgini Emrah Öğütmen bu yazısında bizleri, 872 yılında gerçekleşen I. Harald’ın zaferiyle sonuçlanan savaşın simgesi Kral Kılıçlarına götürüyor.
Sverd i fjell, İngilizce de “ Swords in Rock” adını taşıyan bu eser Stavanger'im dışında Harfsfjord da bulunuyor.
Beni heyecanlandıran bir diğer şehre gitmek için akşamdan biletleri almış odama gidip hazırlıklarımı yapmaya koyulmuştum. Tanıştığımızı söylediğim İsviçreli arkadaşlarla akşam güzel bir sohbetin ardından uyumaya çekilmiştim. Sabah erken saate trenim hareket edecekti. Oslo'dan ayrılıyordum artık.

Norveç gezimde başladığı yerden devam edecekti. Oslo'dan Stavanger’e doğrudan seferin pahalı olması nedeniyle küçük bir kasabada otobüs ile aktarma yaparak ulaşacaktım.

Stavanger küçük bir şehirdi. Şehrin ortasında küçük bir gölet ve içerisinde yüzen ördeklerle hoş bir şehir. Otobüsten iner inmez şehirde gezmemi kolaylaştıracak harita arayışına başlamıştım. Oslo’da tren istasyonundan çıkar çıkmaz bulduğum turist bilgilendirme burada da karşıma çıkar diye emin ki dilediğim gibi olmadı ve bulamadım. Sora ede konaklayacağım yeri buldum.

Hava henüz kararmadığından şehrin önemli bir simgesi haline gelen “Kılıç Heykel”leri görmek için eşyalarımı bırakıp çıktım. Yürüyerek gitmeyi düşündümse de vakit kaybedebileceğimi düşünerek bu fikirden vazgeçip otobüs kullanmaya karar verdim. Norveç’te hava erken karardığından yürümenin doğru olmayacağını ertesi günde programım olduğundan en sağlıklısının bu olduğunda bu yöntem doğruydu.

Otobüsten indiğimde 10 dakikayı geçmeyecek bir mesafeyi yürüyerek kıyıya yapılmış olan Kılıçları görmüştüm. Fotoğraflarda gördüğüm heyecanı bir an hissetmiş ve sevinç kaplamıştı beni. Norveç’in küçük krallıklarının birleşerek tek krallık altına toplanmasının simgesiydi. Sverd i fjell ismini taşıyan bu heykellere İngilizce de “ Swords in Rock” denir. Stavanger şehrinin biraz dışında Harfsfjord da kıyı kenarında bulunur. 872 yılında gerçekleşmiş savaşın simgesidir. I. Harald’ın seferiyle sonuçlanan simgesi.

Güneşin batış vaktini yakaladığımdan renklerin güzelliği ile fotoğraflarımı çektim ve artık otobüse binip otele geri döndüm. Yorulmuştum. Ertesi gün “Publit Rock”a tırmanacağımdan dinlenmek istiyordum. Kaldığım otelin güzel yanı ücretsiz wuffle vermeleriydi. Otele dönüp wuffle alıp sıcak sade kahvenin tadını çıkararak dinlendim.

Sabah uyandığımda hava karanlıktı. Üzerimi değiştirerek arkadaşımı beklemeye koyuldum. Akşam kahve içerken tanıştığımız İspanyol arkadaşta bizimle gelecekti. Beklememize rağmen gelmediğinden daha fazla beklemeyerek gemiye binmek için harekete geçtim. 10 dakika sürmeyen yürüme sonrası geminin hareket edeceği limana ulaştım. Biletlerimizi aldıktan sonra manzaranın tadını çıkarak fotoğraflar çekmeye devam ettim.

Yaklaşık 40 dakika süren gemi yolculuğunun ardından inerek bizi “Publit Rock”a ulaştıracak otobüse bindim. Yaklaşık 15 dakika süren yolculuk sonrası varış noktamıza gelmiştik.

Publit Rock'ta varış noktamıza gelmiştik.

Bizimle beraber otobüsten inenlerle beraber hareket ederek tırmanışa geçmeye başladım. Kendimi Kapadokya’nın vadilerinde yürüyüşler yaparak bu parkura hazırım şeklinde avuturken durumun öyle olmadığını fark etmem geç olmadı.

STAVANGER Preiketolen parkuru

Dik bir tırmanış duruyordu karşımda. Bu dikliğin yanı sıra zeminde kayalarla kaplanmıştı. Ve büyük gayret sarf edeceğim bu tırmanış 3,5 km olduğundan çokça yordu beni. Yaklaşık 1.5 saatim aldı bu tırmanış.

Havanın soğuklu ve keskin rüzgârın oluşu ayrıca yordu o gün beni. Tırmanışın zorlu oluşu ve terletmesi de ayrıca korkutmadı değil. Gezinin 4. Gününde hastalanmak istemiyordum. Daha her şey yine başlamış ve “Kuzey Işıkları”nı görmek için önümüzde günler vardı.

Preiketolen parkuru tırmanıışı sonrası karşılaştığım manzara

Tırmanışın sonunda muhteşem bir manzara ile karşılaştım. Hayatımda görebileceğim en güzel en önemli manzaralardan bir tanesiydi. 603 metre yüksekliği olan kayanın manzarası inanın tırmanma yorgunluğuna bende yok etmişti.

STAVANGER Preiketolen parkuru
STAVANGER, Norveç
Stavanger'de görebileceğim en önemli yeri gördükten sonra, şehir merkezine beni götürecek otobüs için tırmandığım yolu geri indim. Erken indiğimden otobüsü uzun bir süre bekledim. Kendime sessiz sakin sahil kenarı bularak yorgunluğumu gidermeye çalıştım. Otobüs gelmiş aktarmamı yaparak gemiye binip şehir merkezine oradan da otele geçtim. Ertesi gün gemiyle bir diğer hedefim olan Bergen'e geçecektim...