GÜNCEL YAZI
recent

KALİMNOS ADASI GEZİ REHBERİ YUNANİSTAN

390 yıl boyunca Osmanlı hakimiyetinde kalan Kalimnos adası 1912’de Trablusgarp Savaşı sonucu İtalyyanların eline geçti. 1923 yılında Lozan antlaşmasıyla TBMM Yunan işgaline karşı adaları İtalya’ya bıraktı. 1946 yılında Paris Barış Konferansı’nda alınan karar neticesinde 12 Ada Yunanistan’a bırakıldı.
Kalimnos adası, kalimnos island
Leros'tan katamaran tekne ile 50 dakikada Kalimnos'a vardık
Kalimnos Adası Bodrum’un 25 km batısında yer alıyor.

Leros'tan 14,30 da kalkan katamaran tekne ile 50 dakikada Kalimnos'a vardık. Bizi limanda ev pansiyonculuğu yapanlar karşıladı ve uygun bir fiyattan ,eski bir Rum evinde kaldık o gece. Kalimnos adasının en büyük yerleşimi Pothea, bir ucunda liman olan, uzunca bir vadiye kurulmuş. Şehir yeşil ama hemen şehirden tepelere bakınca her taraf kupkuru.
Kalimnos adası, kalimnos island
Kalimnos adası
Yerleşimlerde yine oteller, restoranlar ve plajlar da mevcut. Biz sadece Pothea'da denize girdik. Zaten yaz sonu olduğu için denize doymuştuk. Denize girme konusu o yüzden çok enteresan gelmedi bize doğrusu.
Armeos kalimnos adası
Armeos ta bulunan dik kayalar, kaya tırmanışı yapanlarla doluydu
Ertesi gün yine bir araç kiralayarak adayı dolaştık, Horio, Panarmos, Kamari, Mirties (Buralarda güzel plajlar mevcut). Armeos ta bulunan dik kayalar , kaya tırmanışı yapanlarla doluydu. Belki de sadece bu tırmanış için gelenlerin olabileceğini düşünüyorum. Resme dikkatli bakarsanız, tırmananları görebilirsiniz.
eborias Kalimnos Adası
Arginoda, Skalia'yı takiben en uçtaki köy Eborias'a kadar gittik .

Armeos Kalimnos Adası
Armeos ta bulunan dik kayalar, Kalimnos Adası
Arginoda, Skalia'yı takiben en uçtaki köy Eborias'a kadar gittik . Burada yol boyunca otlayan keçiler vardı. Ada dik dağlardan oluştuğu için sadece keçi yetiştiriciliği yapılıyor. Büyükbaş hayvancılığını ise sadece Kos adasında gördük, bu adalar içinde. Yine güzel bir koy ve plaj, plajda da hiç dalga olmadığı için olsa gerek kanolar da vardı. Geriye Vathi yolunu takiben döndük. Bu da 3 saatlik bir geziydi ve adayı genel olarak tanımak için yeterli bir zamandı.
kalimnos adası katamaran gemi
Şimdi de ver elini Kos adası

Şimdi de ver elini Kos adası.